All good things come to an end - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pieter, Nathalie, Emma & Hidde Gruithuijzen - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pieter, Nathalie, Emma & Hidde Gruithuijzen - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Door: Pieter, Nathalie, Emma & Hidde

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Nathalie, Emma & Hidde

05 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

De dag van vertrek kondigde zich aan. Het voelde een beetje dubbel, aan de ene kant leek het alsof we een jaar zijn weggeweest, aan de andere kant is het voorbij gevlogen. Ook waren we niet rauwig om de camper in te leveren en deze om te wisselen voor een zee van ruimte en alle gemakken van thuis. Daarentegen betekende het wel dat we in ruil daarvoor naar de kou zouden gaan en al het moois dat Hong Kong, Australië en Nieuw-Zeeland te bieden hebben achter ons moesten laten. 'Partir, c'est mourir un peu.'

Na een 'grondige' schoonmaakbeurt van de camper hebben we de laatste camping verlaten. De camperverhuur en het vliegveld lagen op nog geen 10 minuten rijden. Het inleveren van de camper verliep probleemloos. We kregen zelfs geld toe voor alle spullen die we gekocht hadden. Al snel konden we met de airport shuttle naar het vliegveld. Om het in stijl af te sluiten werd dit gedaan door twee oerchagrijnige Kiwi's zonder greintje humor. We zullen ze niet missen!

Ook op het vliegveld verliep alles soepel en rond de geplande tijd stegen we op richting Hong Kong. Pieter had de pech dat uitgerekend zijn beeldschermpje niet werkte. Verwoede pogingen het te maken en resetten, liepen nergens op uit. Het mankement werd gecompenseerd met een businessclass etuitje met ooglapje, reissokken en tandenborstel... Na een paar films heb ik van stoel gewisseld met Pieter zodat hij ook even 'Johnny English: reborn' kon kijken.

Het was een prima vlucht, ondanks de nodige turbulentie. Goed op schema kwamen we aan op Hong Kong airport. Helaas niet bepaald uitgerust, want echt veel geslapen was er niet. Lang leve de iPad, iPhone en aanverwante artikelen. Onze kinderen brulden niet het hele vliegtuig bij elkaar! In Hong Kong was het ongeveer 9 uur 's avonds, wij kwamen echter van een tijdszone waar het vijf uur later was. We stonden dus voor de fijne uitdaging om onze kids (en onszelf) middenin de nacht te vermaken tijdens onze vier uur durende transittijd. Als bonus kwam daar nog een uur bij, want we hadden ook nog een uur vertraging, hoezee!

Gelukkig was er een goede wifi en een enorme kinderspeelruimte, waardoor het enigszins uit te houden was. Emma en Hidde integreerden met kinderen afkomstig uit de hele wereld: 'can you do dit?' Hebben we Emma meermalen horen zeggen. Ach, kinderen begrijpen elkaar over het algemeen prima, of ze nu dezelfde taal spreken of niet. Ondertussen zat ik lekker te Wordfeuden met de familie thuis.

Blij waren we dat we eindelijk konden boarden om 1.15u Hong Kong-tijd, voor ons dus 6.15u Auckland-tijd en 18.15u Nederlandse tijd. Op naar de volgende 11-uur durende vlucht! Best heftig twee van die lange vluchten achter elkaar, aan de andere kant wilden we ook wel in een keer naar huis en niet nog een keer aan een nieuwe tijdzone wennen. Tijdens de vlucht is er een klein beetje geslapen, maar het blijft verre van ideaal in zo'n vliegtuigstoel. De iPad heeft weer hard gewerkt en ik? Ik heb het hele 8e seizoen van Friends gezien, plus een paar suffe films...

De vertraging had gelukkig geen invloed op de geplande aankomsttijd op Schiphol, sterker nog we landden tien minuten eerder dan het oorspronkelijke schema. In de vroege ochtend stonden we dus aan de gate, met -7 graden. Dat was wel even wennen. Onze bagage bleek ook dezelfde weg te hebben afgelegd als wij en rolde dus braaf de bagageband op. Nog even langs de douane en op naar (o)pa en (o)ma die in alle vroegte blij op ons stonden te wachten met onze winterjassen!

Een halfuurtje filevrije snelweg later, waren we weer thuis in Den Haag. Daar zat Bengel, onze poes, braaf op ons te wachten. Konden we d'r eindelijk weer live aaien in plaats van via skype.

Emma en ik gingen nog even met mijn ouders mee naar Spijkenisse om mijn auto op te halen, zodat we ook weer mobiel waren. Daarna snel door naar de dealer om Pieters nieuwe bolide op te halen. Onze auto's staan nu braaf en ondergesneeuwd in de straat. Wat een geluk dat we 's ochtendsvroeg aankwamen, voor de sneeuwval. Dat scheelde veel vertragingen en files!

En wij? Wij zijn de ergste jetlag te boven. De kou is nog wel even wennen, maar dat keren we ten goede door te gaan sleeën. Ondertussen dromen we nog even over al die mooie plekken waar we zijn geweest en over alle leuke dingen die we hebben gedaan. De reis is dan weliswaar voorbij, maar de herinneringen blijven! We hebben ervan genoten en zijn enorm trots op onze twee kanjers. Emma en Hidde hebben het supergoed gedaan. Waar ze ook waren, ze pasten zich aan en vermaakten zich. En nu al merken we dat ze allebei behoorlijk wat hebben opgepakt van de reis, want toen Emma aan Hidde vroeg of hij mee ging spelen in de sneeuw riep hij uit: 'Ja! Helicopter!'

Hongi!

• 05 Februari 2012 - 14:36

Fredy:

Welkom Thuis!! Ik zal jullie verhalen en de foto's gaan missen, maar ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn!!
    Tot gauw, xx

• 05 Februari 2012 - 14:59

Fleur:

Jeetje wat is dat snel gegaan!! Leuk dat je weer terug bent. Tot snel, op de vijfde ;)

• 05 Februari 2012 - 15:23

Ton:

Gelukkig weer thuis. Ik weet het, mensen moeten zich geen zorgen maken over anderen die goed voor zichzelf kunnen zorgen, maar het is toch wel heel erg prettig als iedereen gezond weer thuis is.
    Geniet daar ook maar van.
    En die verhalen? Je schrijft te goed om daarmee te stoppen.
    Volg je vader, maak een eigen site en ga verder met iedereen te vermaken

• 05 Februari 2012 - 15:58

AJ:

Welkom in het Haagse thuis! Wat gaaf dat jullie de reis gedaan hebben waarvan wij al lezend hebben mogen meegenieten. nu weer Holland ervaren en genieten van Sasha de Boer die de NS directeur te pakken. Alles draait om communicatie ...

• 05 Februari 2012 - 17:23

Jacq:

Jaaah, we hebben de eerste thee en speeldate alweer achter de rug. We snappen dat jullie nog wat moeten wennen aan de kou en aan het thuis zijn maar wij vinden het fijn! Britt zal wel de foto's gaan missen, misschien kun je dat compenseren???
    xxx

• 05 Februari 2012 - 21:13

Patrick En Mijke:

Leuk om het verslag van jullie terugreis te lezen, dat staat bij ons nog steeds op de to-do-list!
    Fijn dat alles goed is verlopen.
    Tot snel! :-)

• 07 Februari 2012 - 08:34

Manon:

Welkom thuis!!! En tot gauw!

• 08 Februari 2012 - 11:29

Karel:

Welkom thuis! Wel even wennen hè, hier hebben we het over de Elfstedentocht...
    Leuke verhalen heb je geplaatst!

Gr. Karel.

• 05 Maart 2012 - 12:24

Wereldkoters:

Ik heb veel plezier beleefd aan de (soms heel herkenbare) beschrijvingen van jullie reis. Dank daarvoor!