The happiest place on earth - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Pieter, Nathalie, Emma & Hidde Gruithuijzen - WaarBenJij.nu The happiest place on earth - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Pieter, Nathalie, Emma & Hidde Gruithuijzen - WaarBenJij.nu

The happiest place on earth

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Nathalie, Emma & Hidde

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Kissimmee

The happiest place on earth ligt in Orlando, althans dat wordt gezegd. De meningen zijn verdeeld over of dit echt zo is. Na een auto rit van een paar uur waren we aangekomen in ons charmante townhouse in Kissimmee, vlakbij Orlando. Tijdens de rit hadden we ons verdiept in de verschillende attractieparken en bijbehorende combitickets. Wat te doen met een aanbod van 4 Disneyparken (en dan tellen we de Disneywaterparken en golfbanen niet mee), 2 Universal parken, Seaworld, Legoland en waarschijnlijk nog een handvol aan grotere en kleinere attracties...

We hadden het townhouse voor 4 nachten geboekt. Gezien de weersvoorspellingen in Orlando was een dagje luieren bij het zwembad geen optie. Het zou Disney worden. Vijf dagen maar liefst, aangezien een ticket voor 5 dagen niet heel veel duurder is dan die voor 3 dagen. We met het ticket de 4 grote Disneyparken in mochten (1 per dag) en we dus drie volle dagen en twee halve dagen daar waren. Zo hadden we precies een hele dag per park.

Kortom, vrij snel na aankomst in het vakantiehuis vertrokken we naar Disney Hollywood studio's! We parkeerden onze Dodge bij Mickey Mouse en kochten voor veel geld onze toegangspassen. (Niet over nadenken, we zijn er nu en 'let's make the most of it'). De populairste attracties hadden enorme wachttijden. Ook kwamen we er al snel achter dat de fastpasses anders werkten dan we gewend waren, dus op naar enkele iets rustiger attracties. Nog steeds de moeite waard overigens. Sowieso waren Emma en Hidde enthousiast, want het park stond in het teken van Frozen, 'the coolest summer ever'. De avond werd afgesloten met een disco, Frozenshow met vuurwerk én sneeuw. Best knap bij een temperatuur van 30 graden.

Dag 2 besloten we naar Epcot te gaan. Epcot staat voor Experimentalist Prototype Community Of Tomorrow. Een educatief park over de toekomst en de wereld. Dichter bij andere culturen komen veel van de Amerikaanse bezoekers hun hele leven niet. We gingen van Canada naar Engeland, van Frankrijk en Marokko via China en de VS naar Italië en van Duitsland naar China, Afrika, Noorwegen en Mexico. Overal vond je Disneyfiguren, muziek, gebouwen en eten passend bij het land. Ik moet toegeven dat Walt Disney de landen en hun gebruiken aardig heeft weten te benaderen. Het is een mooi park en de landen die tentoongesteld worden in de World Showcase worden behoorlijk goed in beeld gebracht. Ook is er veel aandacht voor moeder Aarde. Niet verkeerd in deze enorme consumptiemaatschappij.

Nu we wisten hoe de fastpasses werkten, regelden we deze voor drie attracties en stortten we ons op een uur wachttijd voor topattractie Soarin California. Hierin zweef je in een hanglider over de highlights van California. Erg gaaf! Daarna kunnen we direct door in Living in the Land waar we leren over het milieuvriendelijk kweken van gewassen. Vervolgens gingen we naar een attractie die in het teken stond van Nemo (met echte dolfijnen) en een grappige attractie over een uitvinder met draakje Figment. Na een rondje wereld gingen Emma en Pieter nog even naar Mars, terwijl Hidde en ik een meet and greet hadden met Mickey, Minnie en Goofy en tot slot gingen we met zijn allen nog even naar de toekomst. Toen vonden we het mooi geweest. We besloten nog een duik te nemen in het zwembad bij het huisje en rustten een beetje uit van alle hectiek. Met het weer hadden we het wel getroffen. Het had slechts een keer geregend en toen zaten we net in een binnenattractie.

Dag drie stond Disney World, aka the Magic kingdom, aka the happiest place on earth op het programma. Na Parijs en Hong Kong het derde Disneypark waar Emma en Hidde komen. Schandalig eigenlijk... Naarmate ze ouder worden en meer Disney-films kennen, vinden ze het alleen maar leuker. Disney World heeft veel dezelfde attracties te bieden als de andere Disneyparken, maar het is groter en er zijn meer attracties. Ook de nieuwere Disney-films hebben hier een plek gekregen. Er is een stuk van het koninkrijk van Rapunzel en Rapunzels toren is er. Ook is in dit park een plek gereserveerd voor Belle's huis en het kasteel van het beest en voor het kasteel van prins Erik van de kleine zeemeermin.

Dit keer waren we nog handiger met onze fastpasses. We hadden ze vanuit ons vakantiehuisje al online geregeld voor de laatste drie dagen. Handig! Dat scheelt heel veel wachttijd. Het weer zat dit keer iets minder mee... Stromende regen (en dan zeg ik het netjes). In de wachtrij voor de eerste attractie regende het al, maar dat mocht niet deren. In Splash Mountain zouden we zeker nat worden, een paar druppels regen maakt dus niet uit. In de vliegende tapijtjes van Aladdin was het weer zonnig en droog. Verder tal van attracties bezocht, zoals It's a small world, de boomhut van de familie Robinson, de theekopjes, Winnie de Pooh, de Tomorrowland speedway (waar Emma en Hidde zelf in raceauto's mochten rijden, de peoplemover (Hidde vond deze zo leuk dat hij er wel 4 keer in is geweest), Buzz Lightyear, de kleine zeemeermin en mijn persoonlijke favoriet Belle.

De attractie van Belle was een interactieve attractie waarin de kinderen een rol hebben in het toneelstuk van Belle en het Beest. Emma was een zoutvaatje en Hidde een bord. Samen met andere kinderen/decorstukken én Belle speelden ze een scène uit de film. Als bonus mochten alle kinderen met Belle op de foto en kregen ze een boekenlegger van haar. Die is heilig, zul je begrijpen. Ondertussen regende het nog steeds pijpenstelen... Gelukkig hadden Emma, Hidde en ik 'prachtige' regenponchos van Disney. Veel te duur, maar wel effectief. Pieter weigerde deze en liep vrolijk in zwemshort door het park in de hoop dat deze sneller zou drogen dan een gewone broek. Tja, dan moet het wel droog worden.

De middagparade was al uitgesteld door de regen, de electrical parade werd helaas ook uitgesteld. Daardoor begon deze pas om 10 uur 's avonds. Om half 11 besloten we met twee kinderen die moe, maar voldaan waren het park te verlaten, zodat we de drukte voor zouden zijn. Geen vuurwerk dus. Op weg naar de auto (deze stond dit keer bij Peter Pan) was er ook nog geen vuurwerk te zien. Een goede keuze dus, hoewel het wel jammer was. Heel veel beter vuurwerk krijg je niet.

De vierde dag stond Animal Kingdom op het programma. Een dierentuin/attractiepark, dat erg de moeite waard was. Dit park is relaxter, minder luidruchtig ook, vanwege de dieren. Het weer was gelukkig ook een stuk beter. Zonnig en heet! Na een heftige 4D film gebaseerd op Disneys Luizenleven, een wandeling door Azië met tijgers, vogels en vleermuizen, doken Emma en Hidde om af te koelen de speelfonteinen in. Kletsnat waren ze. Een mevrouw liep voorbij en vroeg of ze al in de Kali river rapids waren geweest, omdat ze zo nat waren. Ik antwoordde van niet, waarop we een fastpass kregen voor 3 personen: 2 natte kinderen en een nog droge moeder. Pieter besloot ons aan het einde van het parcours op te wachten bij de brug waarvandaan de mensen in de bootjes (soort piraña, maar dan heftiger) konden worden natgespoten.

Binnen 10 minuten zaten we in het bootje, waar je zonder fastpass minstens 1,5 uur op moest wachten. Een paar minuten later waren we helemaal doorweekt, maar een pret dat we hadden. Gierend van de lach kwamen we eruit. Nadeel van Florida is dat de luchtvochtigheid heel hoog is, dus ondanks de hitte droogt het voor geen meter... Na nog wat leuke attracties en een vogelshow, ontdekten we dat er voor kinderen een speurtocht was waarbij ze op 30 plekken in het park opdrachten konden uitvoeren rondom dieren. Daarmee konden ze stickers in hun boekje verdienen. Aan het eind was je een echte Wilderness boy of girl inclusief pledge 'scouts honour'.

Pieter en ik gingen tussen door nog even in Expedition Everest waar we fastpasses voor hadden. Een heftige achtbaan door het landschap van de Mount Everest, achtervolgd door de yeti. Via Dinoland terug naar de Kali River, want we hadden zelf ook fastpasses. LOL! Emma, Hidde en ik waren net droog van de vorige keer en besloten dit keer onze Disney poncho aan te doen. Pieter onderging de rivier in zijn zwemshort. Net uit de Kali river kregen we als bonus een enorme regenbui. We sloten de dag af met een Afrikaanse safari, waar we in een kwartier tijd net zoveel dieren spotten als in een paar weken Afrika. Het helpt dat ze allemaal in hun eigen afgebakende deel zaten... Maar toch leuk!

De dag van vertrek stond nogmaals Disney Hollywood studio's op het programma. Dit keer met fastpasses voor de Tower of Terror, de Studio Tour en de Lights, Motors, Action-stuntshow. Na een potje gillen in de Tower of Terror kwam de Frozen parade op Hollywood Boulevard. Emma was een Frozenjurk in het verschiet gesteld, het werd een Anna-jurk die natuurlijk meteen aan moest. De rest van de dag werd ze door personeel en bezoekers prinses Anna genoemd, waarop ze ze steevast corrigeerde met Emma! Hidde koos voor een Olaf de sneeuwpop-knuffel en een pratende pop van Woody uit Toy story.

Aan het begin van de middag mochten we de tribune van de stuntshow op. In de middaghitte kregen we een staaltje achtervolgingen, jumps en explosies voor onze kiezen. Zelfs Bliksem McQueen nam deel aan de show. Het was behoorlijk indrukwekkend. Wel moesten we een aantal keren uitleggen dat de mensen in de show echt geen pijn hadden en dat ze dit echt vaker deden. Na het verlaten van de stuntshow zagen we Bliksem en Takel nog 'in real life' en mochten we met ze op de foto. Daarna was het tijd om verder naar het Westen te trekken. Op naar New Port Richey aan de Gulf coast. Tijd om uit te blazen van alle drukte en hectiek. Dat was ook hard nodig!

Howdy, folks!

• 01 Augustus 2015 - 06:56

Jacqueline :

Wat een leuk verslag; zie het zo weer allemaal voor me!

Geniet van de rust nu, hihi

• 01 Augustus 2015 - 10:17

Fredy:

Heb weer genoten van het verslag! Geniet van jullie vakantie!!

• 01 Augustus 2015 - 16:28

Pa :

Weer een heel leuk verslag, uit alles spat het plezier van jullie. Geniet nog maar van de rest van jullie vakantie!