De Oost - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Pieter, Nathalie, Emma & Hidde Gruithuijzen - WaarBenJij.nu De Oost - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Pieter, Nathalie, Emma & Hidde Gruithuijzen - WaarBenJij.nu

De Oost

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Nathalie, Emma & Hidde

22 Juli 2018 | Nederland, 's-Gravenhage

Wat een puzzel was het dit keer. Een luxe puzzel welteverstaan. We hebben er een flinke tijd over gedaan voordat we tot een reisbestemming kwamen voor de zomer van 2018. De wereld biedt nog zoveel mooie plekken die de moeite van het bezoeken waard zijn. Bovenaan het lijstje stond Namibië. In februari bleken we de accommodaties op een aantal highlights al volgeboekt te zijn voor augustus...

Geen probleem, want er zijn voldoende andere geschikte reisbestemmingen die hoog op ons (mijn?) lijstje staan. Canada, Vietnam, West-Australië, Argentinië, Japan... en Indonesië. Al een paar decennia droom ik ervan een bezoek te brengen aan de Borubodur, de sawa's en de tropische stranden. En daarvoor moet je naar Indonesië. Nou ja moet, mag!

Indonesië it is dus. De volgende puzzel was de route, zowel qua vluchten als in Indonesië zelf. Na het bestuderen van wat websites, reisgidsen en gesprekjes met mensen die er al geweest waren, kon ook die puzzel worden gelegd. Het resultaat is de volgende route:

26 - 29 juli Abu Dhabi
29 jul - 1 aug Yogjakarta (Java)
1 - 3 aug Malang - Bromo vulkaan
3 - 5 aug Kalibaru
5 - 6 aug Banyuwangi - Ijen vulkaan
6 - 9 aug Lovina (Bali)
9 - 12 aug Ubud
12 - 15 aug Gili Meno --> i.v.m. aardbevingen Lombok wordt dit Seminyak
15 - 17 aug Sanur (Bali)
17 -18 aug terugvlucht Denpasar - Singapore - Abu Dhabi - Brussel

Het belooft weer een mooi avontuur te worden. Goed voorbereid zijn we ook. Alle accommodaties zijn geboekt. De treinreis van Yogjakarta naar Malang is geregeld, net als de chauffeur die ons over Oost-Java voert. Zelfs de boot van Bali naar Gili Meno is al vastgelegd. Als het goed is hoeven we daar nog maar weinig te regelen en kunnen we vooral heel erg gaan genieten!

Salam!

• 23 Juli 2018 - 13:28

Ome Hans:

Doe Indy de groeten van me in Nusa Dua!

• 26 Juli 2018 - 11:22

Huug:

Dit is echt een puzzel geweest. Volgens mij kunnen jullie een reisbureau beginnen.
    Fijne vakantie toegewenst.
    Groetjes Wil en Huug

• 26 Juli 2018 - 12:02

Anja:

Heel veel succes en een goede reis gewenst. Pas goed op elkaar in den verre.....en heel veel plezier.

• 26 Juli 2018 - 13:10

Fredy:

Fijne vakantie! Geniet van al het moois en van elkaar!

• 03 Augustus 2018 - 17:58

Ton:

Drente schijnt ook mooi te zijn?

• 16 Augustus 2018 - 08:40

De Torenvalkers:

Bedankt voor jullie uitgebreide verslaglegging van jullie belevenissen.
    Toch een aantal, voor ons herkenbare ervaringen van jullie meegekregen .
    Prettige terugreis !